środa, 27 marca 2013

Ryż z jabłkami i cynamonem :)

Dzisiaj danie właściwie na każdą okazję. Ja osobiście przygotowuję je sobie na obiad, czemu wiele osób się dziwi, bo jest to właściwie deser. Ryż jest bardzo zdrowy, a jabłka dostarczą Wam wiele niezbędnych witamin. Smaku i aromatu dodaje oczywiście mój ulubiony cynamon. Przygotowanie jest wręcz banalne i uwierzcie mi, naje się cała rodzinka! Powodzenia!


SKŁADNIKI

1kg jabłek
1,5 szklanki ryżu
1,5 szklanki mleka
3 szklanki wody
szczypta soli
2łyżki masła 
cukier waniliowy (ja użyłam cukru z wanilią z nutą kardamonu Kamis)
3-4 łyżki cukru
śmietana
cynamon

1/Ryż płuczemy,zalewamy wodą, mlekiem, dodajemy masło, sól i gotujemy do miękkości i wchłonięcia płynu, często mieszając.

2/W tym czasie ucieramy jabłka na dużych oczkach tarki (ja zrobiłam to robotem), dodajemy do nich cukier i cynamon. Ja chwilę jabłka podsmażyłam, żeby zmniejszyć wydzielanie soku.

3/ Formę smarujemy masłem. Wykładamy kolejno warstwami; ryż, jabłka, ryż. Kolejność można powtórzyć jeżeli mamy spor ryżu i jabłek, ale warstwą końcową musi być ryż.

4/ Pieczemy ok 40 min w temp. 180 stopni.

5/ Śmietanę połączyć z cukrem waniliowym i wymieszać ( można dosłodzić cukrem pudrem) Gotową śmietaną można polewać nasze porcje ryżu:)

Smacznego!:)





2 komentarze:

  1. Omnomnom! Uwielbiam! Doskonałe, gdy akurat nie masz nic słodkiego w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za ryżem na słodko, ale w takiej wersji jeszcze go nie jadłam, więc może mi posmakuje :)

    OdpowiedzUsuń